duminică, 10 ianuarie 2010

Ahh! Avatar

Am uitat că am văzut şi Avatar 3D ,pe 7 ianuarie,în sfârşit. Recunosc însă, că trailerul nici nu m-a interesat,aşa că m-am aşteptat la ceva horror,SF,cu efecte speciale..realiste.Dar m-am înşelat.
Pe parcursul vizionării,intreg filmul m-a dus cu gândul la ceea ce se întâmplă cu Roşia Montana.Cu pământurile pline de aur,satele care se vor strămutate,si o companie însetată de aur.
Însă,pe lângă asta,tema cu substrat a filmului a fost,cred eu,mult mai profundă.Ce am înţeles: că oamenii mici,se cred mari,uitând de adevaratele valori ale umanităţii.Iar oamenii cu adevărat mari sunt cei ce au valori inestimabile,care nu au preţ si nu se pot obtine cu bani.Am citit recent că au fost cazuri de depresie,după vizionarea filmului,însă cred că..se face prea multa vâlvă.(vâlvă,nu vulvă).Hohote de râs am auzit în sală,în momentul în care un tip s'a trezit să strige la scena "fierbinte " dintre cei doi Na'vi: "O s-avem un nepoţeeeel! " :))
La ieşire,când am dat înapoi ochelarii,nişte oameni au înmanat cred,din greşeală,si niste serveţele.Probabil credeau că-i gunoiul,dar mă întreb la ce le-au folosit.Să'şi sufle mucii gripei porcine,sau să absoarbă lacrimile produse de genialul film ..Avatar!!
Şi nu numai că mi-a plăcut filmul,dar reliefează într-un mod sublim realitatea zilelor noastre,exceptând partea cu ecologia,care a fost prost-înţeleasă.Valorile sunt dincolo de percepţie,dincolo de simţurile comune.Valorile reprezintă comuniunea spirituală cu natura,cu ceea ce este dincolo de chipul unui om,şi..dincolo de culoarea pielii.Nu contează că eşti alb,negru,sau albastru,ai un suflet şi ăla rezonează cu întreaga ta fiinţă.Asta probabil că se vede în felul în care priveşti plantele. :) Un alt relief din film cred că a fost şi înţelegerea în cadrul unei comunităţi,apartenenţa la grup şi scopurile comune,care sunt mai puternice decât scopurile personale,de cele mai multe ori. Mi s-a părut un film puţin psihologic,o dramă ce o putem raporta zilelor noastre.Un film care te scoate din realitate,dacă eşti slab cu duhu,şi te adânceşte într-o lume ireală.Iar când te trezeşti,îţi doreşti să revii.Şi te duci din nou la film.. Nu contează că nu mai sunt locuri bune...primul rând începe să te mulţumească.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentarii